~ Ya Allah! Apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah bagiku, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah untukku, apabila di laut maka naikkan, apabila jauh maka dekatkanlah bagiku, sekiranya dekat maka permudahkanlah untukku, sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untukku mendapatkannya, juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi berkat sehinggakan ku tidak memerukan sesiapa selain dariMu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Dikau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu. Amin. ~

Wednesday, December 4, 2013

Barang Naik, Orang Merungut, MG Berbicara


Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Semoga hari ni merupakan hari yang baik untuk anda semua… saya Alhamdulillah, sejak terjerumus dengan SHAKLEE ni, hidup saya terpaksa lebih indah daripada sebelumnya…. Menjadi seorang yang lebih positif, berkeyakinan tinggi dan berani..


Ya.. terus terang saya pernah melakukan pelbagai bisness sebelum ini, tapi kurang berjaya dan tidak enjoy, amat berbeza dengan SHAKLEE, sebab saya sendiri merasakan keseronokan itu, seronok berkongsi produk kerana saya sendiri merupakan pengguna produk SHAKLEE, disebabkan itu saya boleh berkongsi dengan anda secara jujur dan ikhlas mengenai produk SHAKLEE, bagaimana produk tersebut berkesan terhadap saya, dan yang penting dan best apabila customer yang consume product memberikan feedback yang positif, supplement yang mereka ambil memberi kesan sebagaimana yang mereka harapkan...... Alhamdulillah, secara tidak langsung saya dah maju selangkah ke hadapan iaitu membantu mereka menambahkan lagi tahap kesihatan mereka…..

Saya memang dah lama bercita-cita untuk menjadi Working At Home Mama (WAHM), dan memang dah lama mencari bisness apa yang sesuai untuk saya… sehinggalah pada suatu hari seorang sahabat, officemate saya menceritakan keseronokan dan perubahan yang beliau rasa setelah tejerumus dengan SHAKLEE, kebetulan ketika itu saya memang nak bercadang untuk mengambil SET BERPANTANG SHAKLEE dari beliau, nak merasa berpantang secara moden, sebab sebelum-sebelum ini saya mengambil supplement yang berbentuk herba, yang kebanyakkan memang saya tak habis makan sebab memudaratkan baby, last2 expired begitu saja, sayang kan, so untuk kali ini saya memilih supplement  SHAKLEE, sebab ianya Vitamin dan terlampau ramai yang memberi respons yang positif di Internet mendorong saya lebih positif kepada supplement Shaklee… so dapatlah saya join member free membership pada masa itu…
SET BERPANTANG SHAKLEE SAYA
Sebenarnya saya tiada intention pun nak jadikan bisness SHAKLEE ni sebagai bisness part time atau kerjaya saya pada masa tu sebab saya memang dah give up untuk menceburkan diri dengan sebarang kerjaya yang berbentuk bisness selain dengan apa yang saya ada sekarang, kerana dalam benak fikiran saya berkata, mungkin inilah takdir saya, bekerja makan gaji, mengharapkan pencen, kalau ade, dan saving yang ade… tetapi semua itu telah berubah apabila seorang rakan mahu membeli Meal Shake dari saya, dalam hati berkata..eh belum start apa2 pun dah ade customer yang tanya, menarik betul produk SHAKLEE ni..

MEAL SHAKES SHAKLEE... sale pertama saya
Agaknya naluri untuk menjadi WAHM tu memang sangat kuat dan masih ada dalam diri saya, saya ingin mencuba, tak salah mencuba, saya seolah-olah ingin memberi peluang seterusnya pada diri-sendiri ketika itu… Lagipun mendengar cerita sahabat saya sebelum ini, Group Secret Shaklee ini memang macam best (memang best pun) sebab menekankan bukan sahaja dunia tapi akhirat juga, menambahkan lagi daya tarikan saya. Dalam fikiran saya, mungkin inilah salah satu cara saya mendekatkan diri dengan Allah…InsyaAllah.

Setelah menjadi ahli, sahabat saya telah meng'invite'  saya ke dalam Group FB, ade beberapa group… apabila saya browse group2 tu, Ya Allah… saya sangat teruja, banyaknya tips dan info untuk berjaya terdapat dalam Group2 tu… tinggal diri kita je, nak atau tak nak, saya rasa tersangat bertuah kerana diberikan ALLAH petunjuk ini… Alhamdulillah… Seronok sangat melihat kejayaan-kejayaan mereka yang dalam Group2 tu, muda-muda lagi dah berjaya, rata-rata dibawah 30an, income dah mencecah 5 6 angka sebulan… bestnye. Dan yang membuatkan saya lagi teruja… corak kepimpinan dalam group ni, sangat-sangat membantu sekiranya kita betul-betul mau berjaya, leader2 dalam group2 ini memang sentiasa guide anak2 buah, malah sentiasa memberi motivasi, everyday ok, bukan hari ni ade, esok takde, memang mereka betul2 ingin membantu untuk berjaya…sampaikan kalau nak personal coaching pun ade tau, percuma lagi…

Semua orang ade push factor, salah satu push factor yang memaksa saya untuk meneruskan niat saya ialah keadaan ekonomi kita sekarang. Kos hidup yang semakin meningkat, satu barang naik, barang yang tiada berkaitan pun turut naik, tapi gaji bulanan masih sama, macam mana nak meneruskan hidup di kota metropolitan ni, yang semuanya memang memerlukan duit, nak merungut mengenang nasib… dapat ke mendatangkan pendapatan … tidak bukan, menambahkan lagi stress adalah… so saya munasabah diri, untuk menjerumuskan diri dalam bisness SHAKLEE...


Lagipun pada pandangan saya, memang sangat sesuai.. kenapa saya kata sesuai… sbb membership pun RM65 je, modal x perlu banyak, tak nak keluarkan modal pun xpe, so simple and easy, x perlu nak keluarkan duit yang banya atau nak apply loan untuk memulakan bisness… sekarang lagi senang, nak order stock boleh buat online..x perlu untuk ke branch, so kalau stay jauh dari branch pun still boleh buat bisness, susah nak coaching, thru phone pun boleh, tak perlu duduk semeja, saya dulu pernah ber'coaching', sorang di Ampang, sorang di Cheras dan sorang di Taiping...teknologi sekarang memang dah cukup canggih, boleh membantu...

Kalau dah barang naik, pendapatan masih sama, and tambah-tambah lagi sebelum ni gaji memang dah ngam2 je untuk keperluan harian, nak potong tang mana lagi… nak merungut, mengeluh sememangnya tak akan mendatangkan apa2, jalan yang mudah adalah mencari alternative macam mana nak menambahkan pendapatan keluarga, itu adalah lebih baikkan…lebih-lebih lagi bagi mereka yang bekerja dan tidak ade pencen, kalau dulu boleh buat saving sikit, dengan perbelanjaan yang semakin meningkat boleh ke nak menabung untuk hari tua, silap-silap yang di dalam tabung pun dikorek keluar.. dah lah masa tua nanti memang memerlukan perbelanjaan yang banyak terutamanya untuk kesihatan… bagi saya ade 2 value added untuk saya menyertai SHAKLEE, duit dapat, kesihatan dapat, 2 keuntungan yang kita perolehi dari SHAKLEE…keuntungan yang amat berharga dan membantu..


Dengan kos sara hidup yang semakin meningkat sekarang, tidak mustahil untuk tahun-tahun akan datang, kos tersebut akan bertambah-tambah meningkat… so kalau kita lambat bertindak…faham-faham sendirilah, bukan orang lain yang menanggung akibatnya, tapi diri sendiri… tepuk dada tanya selera.. selera saya memang tinggi, bukan nak kata, kalau saya suka sesuatu, saya tak pernah beli satu, pasti nak beli 2…sebab tu saya x pandai nak potong2 perbelanjaan saya…


Saya baru join SHAKLEE 5 bulan dan baru 3 bulan aktif, bulan pertama aktif 3 angka, lepas tu 4 angka siap naik rank lagi…bayangkan, saya, ibu yang bekerja dan mempunyai family yang besar, tiada pembantu rumah, mampu melakukannya… besar sangat ke family saya… memang besar.. saya ada 6 orang anak, 2 orang baby, seorang belum 2 tahun dan yang seorang lagi baru 4 bulan….bagaimana saya boleh melakukanya, sebab saya nak yang terbaik untuk keluarga saya, commitment saya adalah keluarga saya…

Yang membuatkan saya semakin seronok untuk meneruskan bisness SHAKLEE ni ialah emak saya, kalau dulu nak beli supplement untuk emak, YA ALLAH, berkira-kira, bukan kedekut tapi sebab tak cukup budget, Alhamdulillah sejak berSHAKLEE ni, dapat supply kan emak SET SENDI SHAKLEE setiap bulan, malahan pada bulan lepas, mampu memberi sedikit supplement kepada emak2 saudara… ini membuatkan hidup saya lebih bermakna… yang paling seronok saya mampu  hulurkan lebih wang saku buat emak….Syukur sangat dengan rezeki Allah, semoga Allah akan melipat-gandakan lagi rezeki saya... InsyaAllah

SET SENDI SHAKLEE UNTUK EMAK SAYA DAN ANTARA SET YANG HOT DALAM GEROBOK VITAMIN SAYA
Alhamdulillah… empayar saya pun dah semakin berkembang, anak-anak  SHAKLEE saya pun dah melebarkan empayar masing2, InsyaAllah akan semakin berkembang, melebar dan melebar selepas ini..

Apa yang sangat bermakna bagi saya sepanjang menjalankan bisness SHAKLEE ni ialah apabila saya dapat memberikan yang terbaik untuk customer saya, kegembiraan yang tak dapat digambarkan apabila customer bagi feedback yang positif… both side happy,  satu kepuasan buat saya setelah dapat membantu mereka menyelesaikan masalah kesihatan yang dialami……satu yang amat menguntungkan, produk SHAKLEE memang best, SELAMAT, BERKESAN, MESRA ALAM…dan yang paling penting HALAL.. ternyata saya tidak silap dalam membuat pilihan, InsyaAllah ia pilihan yang tepat.

Buat yang memang berminat, saya cadangkan janganlah membuang masa, di kala anda sedang menconggak sama ada untuk melangkah satu tapak ke hadapan , saya dah melangkah jauh meninggal anda, masa berlalu tidak akan berundur, be futuristic… remember, time is money...

Fast Action Fast Result

Sue Mohd Si Mama Gorgeous
013.510.0005
Never stop to HELP OTHERS TO HELP OTHERS TO HELP OTHERS

No comments:

Post a Comment