~ Ya Allah! Apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah bagiku, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah untukku, apabila di laut maka naikkan, apabila jauh maka dekatkanlah bagiku, sekiranya dekat maka permudahkanlah untukku, sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untukku mendapatkannya, juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi berkat sehinggakan ku tidak memerukan sesiapa selain dariMu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Dikau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu. Amin. ~

Thursday, March 20, 2014

Busy Busy di Hujung Minggu...


Assalamualaikum dan salam sejahtera peminat MG...

MG ni bukan weekdays je busy tau..Weekend lagilah, double triple busy.. MG rasa uols pun macam tu juga betul tak...

MG ni takde assistant, kalau ade hubby tersayang and askar-askar MG yang tercinta je, bolehlah... tp MG lebih suka buat sendiri semua, mencapai standard sendiri..... hehehehe

Masa weekend wajid salah satu hari tu allocate untuk berkemas, at least lah rumah ade 1 hari rumah nampak best, sejak ade Baby Hasif, memang susah sangat nak kemas, lately Baby Eiliya pun dah pandai follow abang kecik buat aktiviti punggah-memunggah... tu yang double triple penat

Alhamdulillah.. sejak consume Shaklee FAMILY WELLNESS SET ni memang banyak sangat membantu.. terasa kelainannya, rasa sihat, bertenaga dan kurang stress. Kalau tak dulu cepat sangat letih... kalau dah letih, banyak benda tak settle, mulalah angin cepat naik... teruknya MG dulu..

Bagi MG sangat penting untuk kita menjaga kesihatan sepanjang masa, sebabnya terasa rugi sangaat lah kalau weekend tak bermaya, weekend lah sahaja hari untuk MG untuk bersama keluarga, nk all out dgn family katakan..

MG selalu juga terdengar rakan2 yang mengadu rasa nak fever pada hari jumaat, kata mereka, nasib baiklah esok sabtu... bukan ni tak fair ke utk family... itu bagi MGlah, tak pasti pulak uols

Shaklee FAMILY WELLNESS SET ni, basically ada Vitalea, Bcomplex, Vitamin c.. tapi untuk tenaga dan kesegaran yang berpanjangan MG add on ESP.. Lagipun kalau dah leka membuat kerja2 rumah sampai lupa nak makan.. so dengan ESP Alhamdulillah terasa kenyang yang agak lama...
Set Asas/Family Wellness

Kenapa MG suka sangat? Shaklee FAMILY WELLNESS SET, bagaimana ia membantu MG?

Jom MG explain kehebatan kandungan setiap supplement ni yang boleh memberi maanfaat kepada kita semua.. Antara kebaikan Shaklee FAMILY WELLNESS SET adalah :

::: Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
::: Membantu seisi keluarga rasa lebih bertenaga
::: Menguatkan system imun anda
::: Membekalkan kesihatan kulit , rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat


Vitalea, Iron Formula


Multivitamin yang hebat. Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli.

Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Vitalea ni merupakan Multivitamin yang lengkap. Kekurangan zat besi (Iron) boleh menyebabkan tekanan darah rendah... insyaAllah pengambilan Vitalea membantu dalam hal ini. Jika anda mengalami tekanan darah rendah, dicadangkan mengambil 2 biji vitalea setiap hari, iaitu sebelah pagi dan malam, kedua-duanya after meal yer

Pengambilan secara konsisten boleh membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik. Ia juga mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.

Vitalea juga mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.

Biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh serta Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.


Vitamin C Sustained Release



Vitamin C SR Shaklee mengandungi 500mg vitamin C keperluan badan seharian yang mana ia bertindak mengikut pelepasan masa. Ia hanya akan melepaskan vitamin C atas keperluan badan. sangat penting untuk imun tubuh kita.

Bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit.

Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan

Sekiranya badan terasa seperti hendak demam, ambil sebiji Vitamin C, dipatahkan dua sebelum dimakan. Ambil 2 biji sehari sampailah demam ok.

MG memang amalkan ni bersama Vitalea, Alhamdulillah cepat recover.



B-Complex


Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda.

Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

Ianya bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) disamping memberi ketenangan kepada tubuh . Vitamin B complex adalah vitamin yang paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan.

Vitamin B Complex yang lengkap mengandungi 11 jenis vitamin B yang memberi sokongan kepada badan, dari segi kesihatan fizikal dan juga mental.

Vitamin B complex mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma, tenaga dan kesihatan otak. Ianya juga mengelak kulit wajah kelihatan kusam tak bermaya.



Energizing Soy Protein



Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.

Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.

25% Badan kita adalah protein. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian.

Protein soya juga membantu mengurangkan kolesterol.


Sebenarnya SET FAMILY WELLNESS Shaklee ni sesuai untuk sesiapa pun, terutamanya bagi mereka yang sangat mementingkan kesihatan. Buat yang kekal sihat dan ingin menjalankan aktiviti bersama kelauarga tercinta, bolehlah mengamalkann pengambilan suplemen ini.. berusaha ke arah hidup sihat, InsyaAllah...

Fast Action Fast Result
http://www.ebookniaga.com/sorryboss/suemohd%20

Sue Mohd Si Mama Gorgeous
013.510.0005
Never stop to HELP OTHERS TO HELP OTHERS TO HELP OTHERS

No comments:

Post a Comment